Ebermann goes smartphone?

Detta forum är till för diskussioner om ljud, bild, mobiltelfoner och prylar i allmänhet.
Meddelande
Författare
Ebermann
Potentiell seriemördare
Potentiell seriemördare
Kontakt:

Re: Ebermann goes smartphone?

#16 Inlägg av Ebermann » tor maj 14, 2020 3:59 pm

uberkaktus skrev:
ons maj 13, 2020 9:30 pm
I dag var så första dagen på många veckor som undertecknad begav sig mot kontoret inne i stan. Det var lite märklig känsla och det hela kändes smått surrealistiskt att behöva byta från hemmet till annan plats för att kunna utöva sitt gebit. Anledningen till mitt besök var att besöka en av våra butiker.

Laddad med min nya mobil och ett par bluetoothlurar som aldrig tidigare var parade med mobilen begav jag mig ut. Efter att ha stått ett par minuter vid busshållplatsen och försökte få bluetoothen att fungera gav jag upp och väntade in bussen. Bussen kom och jag satt i tio minuter till och höll in diverse knappar och rensade cache-minnen osv utan att nå framgång.

När jag väl klev av bussen och var tvungen att visa mobilen för en av spärrarna för att komma vidare i kollektivtrafiksystemet tänkte jag bara "tappa in mobilen". Det gick bra. Kommer ner till perrongen och fortsätter försöka para mobilen och lurarna när det som inte får hända händer. Mobilen glider ur handen och landar rakt på stengolvet på perrongen. Snabbt som attan plockar jag upp den och inser att jag har spräckt min första device. Som tur var blev det bara en liten spricka i översta vänstra hörnet, men ändock otroligt förargligt.

Ett skal som hade skyddat mot denna skada är sedan en vecka beställt och jag hade faktiskt inga planer på att egentligen bege mig ut på några äventyr innan jag hade fått det. Nu åkte jag istället in till Samsung-butiken i stan och köpte ett otroligt överprisat origianlskal som förhoppningsvis kommer att skydda mot framtida olyckor.

Hörlurarna lyckades jag förresten para ihop när jag väl kom fram till kontoret.
Föreslår att du köper en ny telefon och låter SL betala för den!
Erik Ebermann, retrobutiken.se

uberkaktus
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus
Kontakt:

#17 Inlägg av uberkaktus » tor maj 14, 2020 8:43 pm

Ebermann skrev:
tor maj 14, 2020 3:59 pm
uberkaktus skrev:
I dag var så första dagen på många veckor som undertecknad begav sig mot kontoret inne i stan. Det var lite märklig känsla och det hela kändes smått surrealistiskt att behöva byta från hemmet till annan plats för att kunna utöva sitt gebit. Anledningen till mitt besök var att besöka en av våra butiker.

Laddad med min nya mobil och ett par bluetoothlurar som aldrig tidigare var parade med mobilen begav jag mig ut. Efter att ha stått ett par minuter vid busshållplatsen och försökte få bluetoothen att fungera gav jag upp och väntade in bussen. Bussen kom och jag satt i tio minuter till och höll in diverse knappar och rensade cache-minnen osv utan att nå framgång.

När jag väl klev av bussen och var tvungen att visa mobilen för en av spärrarna för att komma vidare i kollektivtrafiksystemet tänkte jag bara "tappa in mobilen". Det gick bra. Kommer ner till perrongen och fortsätter försöka para mobilen och lurarna när det som inte får hända händer. Mobilen glider ur handen och landar rakt på stengolvet på perrongen. Snabbt som attan plockar jag upp den och inser att jag har spräckt min första device. Som tur var blev det bara en liten spricka i översta vänstra hörnet, men ändock otroligt förargligt.

Ett skal som hade skyddat mot denna skada är sedan en vecka beställt och jag hade faktiskt inga planer på att egentligen bege mig ut på några äventyr innan jag hade fått det. Nu åkte jag istället in till Samsung-butiken i stan och köpte ett otroligt överprisat origianlskal som förhoppningsvis kommer att skydda mot framtida olyckor.

Föreslår att du köper en ny telefon och låter SL betala för den!
Helt klart rimligt. SL borde nästan ge mig två så jag har en extra när jag pajar den igen.
Retrobutiken.se - vi säljer spel!

Användarvisningsbild
Gräsklipparmannen
Trädgårdsmästare
Kontakt:

#18 Inlägg av Gräsklipparmannen » sön maj 17, 2020 11:31 am

uberkaktus skrev:

Vad som väger mest av en vedklyv eller en lur påminner förstås om Fader Fouras "gåta" om vad som väger mest, ett kilo bly eller ett kilo fjädrar. Har för mig att han sa "släpp det på fötterna så får du se" innan han berättade att det förstås väger lika mycket. Kanske även att den som svarade gav fel svar men svårt att minnas. Det kanske var det tillfället du tänkte på rentav?

Givet att SL ska betala två nya lurar, ungefär som att Mexico ska betala en massiv mur. Otur utan tvekan och hoppas känns okej under omständigheterna. Det närmsta stengolv jag för övrigt förstört en telefon emot var när jag tappade den i en stentrappa och av den orsaken alltid håller hårt i luren när jag går i trappor numer. Det var för övrigt min Samsung Galaxy 3 som jag nog upplevt som den första "moderna" Android-luren men som hamnade rejält bortom räddning efter att bekantat sig med trappstegen.
Kriminologen senaste inlägg:
Bild

Skriv svar