Valsedel!

Inrikes- och utrikespolitik. Ekonomi, handel och företagande
Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Gräsklipparmannen
Trädgårdsmästare
Kontakt:

Valsedel!

#1 Inlägg av Gräsklipparmannen » tis maj 06, 2014 2:57 pm

Snart val alltså och Gräsklipparmannen ger ett högt betyg till partiledardebatten som i vanlig ordning förstås bjuder på underhållning - kanske faktiskt än mer nu när stollige Åkesson rör om i grytan. Trots att han ger ett oroväckande säkert intryck som vanligt.

Hur som helst - förra gången röstade jag på Maud. Denna gången är det långt ifrån säkert hur det slutar och jag kommer nog att veta ganska sent vad min röst hamnar på. Har ni bestämt er vad ni ska rösta helt enkelt?

Supervalår 2014 alltså. Tror att jag lämnade min förra röst i uppsala, något som förvirrar mig. Vet faktiskt inte om det var något typ av annat val. Minns ni var ni röstade förra gången och vad det slutade med?
Kriminologen senaste inlägg:
Bild

uberkaktus
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus
Kontakt:

Re: Valsedel!

#2 Inlägg av uberkaktus » tis maj 06, 2014 8:52 pm

Helt klart kul med val. Jag har dock inte sett någon debatt utan mest läst lite om det i tidningar.

Det var väl vanliga riksdagsvalet senast tror jag.

Vem som får min röst i år har jag inte riktigt bestämt, men det blir något av de blå partierna i alla fall.

Skickas från min iPad via Tapatalk
Retrobutiken.se - vi säljer spel!

uberkaktus
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus
Kontakt:

Re: Valsedel!

#3 Inlägg av uberkaktus » tor maj 08, 2014 6:44 am

Så här på morgonen tog jag mig äntligen tid till att lyssna på intervjun som har spammats runt om på olika social medier den senaste veckan. Jag hoppas verkligen att det blir en ögonöppnare för folk som tycker det är onödigt att rösta vilka nollor som kan få chansen att styra om man inte gör ett aktivt val.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=5853759" onclick="window.open(this.href);return false;

och en skön sammanställning av andra klassiska intervjuer

http://nyheter24.se/nyheter/politik/768 ... gatt-snett" onclick="window.open(this.href);return false;
Retrobutiken.se - vi säljer spel!

Skriv svar