Retrobutiken frihetsforum

www.retrobutiken.se
Aktuellt datum och tid: ons sep 08, 2010 1:23 am

Alla tidsangivelser är UTC

Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Jobb på nation
InläggPostat: lör maj 29, 2010 10:16 am 
Trädgårdsmästare
Trädgårdsmästare

Gräsklipparmannen jobbade på nation för första gången någonsin igår! Nation är alltså helt enkelt en studentpub. Gräsklipparmannen jobbade gratis 9 timmar igår med att först ställa iordning stolar, bord och liknande. Sedan blev det att servera öl och whiskey till främst fulla utbytesstudenter och sedan städa upp allting efteråt.

Helt frivilligt, alltså. Ersättningen är att jag blir bjudan på tackmiddag nästa fredag och att man hade fri tillgång till bland annat nachos. Höjdpunkten var nog när någon började sjunga "Nacho nacho man" i köket som slutade med mindre typ av allsång. Just meningslösa vrål och "sånger" vet jag av erfarenhet efter att ha besökt Mackan på Norrskensgården och att ha praktiserat på Rött för hundra år sedan att det verkar vara ett populärt sätt att fördriva tiden i köket. Såklart roligt när det spelas musik i övrigt.

Stundtals stressigt, stundtals stendött. Naturlig del gissar jag.

Allt som allt var mitt intryck att det helt enkelt var helt okej att arbeta! Bra att veta om också att det verkar klart okej att arbeta på en pub eftersom det nog är ett jobb man får vara beredd att söka om man ska bo i England ett tag eller liknande.

Med rätt personer finns potentialen till att jobbet faktiskt skulle kunna vara riktigt skoj. Nog inte sista gången jag jobbar på nation, men blir nog någon annan nation nästa gång.

Inläggsrubrik: Re: Jobb på nation
InläggPostat: lör maj 29, 2010 6:00 pm 
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus

Jag har också i min dar jobbat på min studentförening vid olika tillfällen. Ena tillfället var jag hovmästare/alltiallo. Var riktigt skoj. Slutade med att kockarna började shotta sprit som "inte fanns med i bokföringen" och bjöd mig med. En hamnade på sjukhus, en annan fick köras hem och mig hittade Javier avdäckad halvvägs hem. En trevlig kväll helt enkelt.

InläggPostat: lör maj 29, 2010 11:28 pm 
Trädgårdsmästare
Trädgårdsmästare

uberkaktus skrev:
Jag har också i min dar jobbat på min studentförening vid olika tillfällen. Ena tillfället var jag hovmästare/alltiallo. Var riktigt skoj. Slutade med att kockarna började shotta sprit som "inte fanns med i bokföringen" och bjöd mig med. En hamnade på sjukhus, en annan fick köras hem och mig hittade Javier avdäckad halvvägs hem. En trevlig kväll helt enkelt.

:tummen: :tummen: :tummen:

Haha, ja vad kan man säga?

Kan meddela att all öl bland personalen fick drickas i muggar på nationen. Så det såg ut som att vi drack kaffe i baren.

InläggPostat: sön maj 30, 2010 9:15 am 
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus

Gräsklipparmannen skrev:
uberkaktus skrev:

:tummen: :tummen: :tummen:

Haha, ja vad kan man säga?

Kan meddela att all öl bland personalen fick drickas i muggar på nationen. Så det såg ut som att vi drack kaffe i baren.

Hos oss har det varit strikt alkoholförbud efter tidigare incidenter....

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC