Retrobutiken är tillbaka!

Hjälp oss att förbättra Retrobutiken.se!
Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Gräsklipparmannen
Trädgårdsmästare
Kontakt:

Retrobutiken är tillbaka!

#1 Inlägg av Gräsklipparmannen » fre jan 25, 2019 2:22 pm

Forumet är nu uppdaterat! Lång historia kort så var det inte möjligt att behålla den äldre versionen av phpBB och efter ganska mycket ansträngning är nu det mesta fixat!

Responsivt!

Den största nyheten är nu att Retrobutiken passar mycket fint till mobilsurf. Från den första mobilbesökaren som förmodligen var en styrelsemedlem med en stadig Motorola-rökare så har mobilupplevelsen nu blivit närapå likvärdig med att besöka forumet från dator. Kanske en viss överdrift - men efter att provat måste jag erkänna att jag är riktigt imponerad av nya det nya phpBB från mobiltelefonen.

Rökar-Allan!
Som ni har upptäckt har designen på forumet förändrats lite sedan tidigare och då har jag har ändå ändrat en del med designen så att det ska likna det hederliga förra temat. I och med det nya phpBB så är inte det tidigare temat Subsilver2 möjligt att installera (ej responsivt m.m.) och jag kommer att försöka hålla utkik ifall de släpper någon ny version så småningom. Tills vidare så har jag lagt in temat "Allan Style - Subsilver" som skapats av en hjälte som saknat just det hederliga Subsilver2 och skapat ett tema som motsvarar detta.

Tycker att Allan förtjänar en eloge och ifall "Allan i brallan" råkar surfa in här så förklarar jag härmed att vi är mycket tacksamma. Vi upptäcker ifall han vill spela Allan. Rökar-Allan. I brallan. Nåväl - tack alltså! Förhoppningsvis kan du inte svenska i alla fall men rejält fint med ett fungerande forum. Nog om det kanske.

Favicon
En detalj är att Hasselhoff-favikonen återinträtt och nu finns i olika storlekar för att passa olika webbläsare. Helt enkelt en Hasselhoff på maximalt 32x32 pixlar som syns i webbläsarfliken och kanske övervakar forumet när ingen finns på plats. Helt enkelt en trygghetsåtgärd!
Kriminologen senaste inlägg:
Bild

uberkaktus
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus
Kontakt:

Re: Retrobutiken är tillbaka!

#2 Inlägg av uberkaktus » lör jan 26, 2019 12:33 pm

Tumme upp!

Kul att se att forumet är tillbaka!
Retrobutiken.se - vi säljer spel!

Ebermann
Potentiell seriemördare
Potentiell seriemördare
Kontakt:

#3 Inlägg av Ebermann » lör jan 26, 2019 7:08 pm

Starkt jobbat, PG! :prima:
Erik Ebermann, retrobutiken.se

Ebermann
Potentiell seriemördare
Potentiell seriemördare
Kontakt:

#4 Inlägg av Ebermann » lör jan 26, 2019 7:15 pm

Inser också nu att det känns fint att få ett nyrenoverat forum inför det stundanden 15-årsjubiléet!
Erik Ebermann, retrobutiken.se

uberkaktus
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus
Kontakt:

#5 Inlägg av uberkaktus » sön jan 27, 2019 11:29 am

Oj oj oj. 15 år! Vart tog tiden vägen?

Alla dessa spel som vi kunde ha sålt under denna tid :skål:
Retrobutiken.se - vi säljer spel!

Användarvisningsbild
Gräsklipparmannen
Trädgårdsmästare
Kontakt:

#6 Inlägg av Gräsklipparmannen » sön jan 27, 2019 12:26 pm

:prima: :prima:

Härligt att höra! Vill för övrigt påminna om den enorma kvantitet av spel vi faktiskt har sålt under denna tid. Av någon orsak drar jag mig till minnes en Norrman som återkommande var mycket tacksam till supporten. Vi säljer spel! :partysmile:
Kriminologen senaste inlägg:
Bild

Skriv svar